פוסטים אחרונים

רשתות חברתיות

רעיונות עכשיווים לעיצוב פנים מודרני

כל מי שעוקב אחר העולם של עיצוב פנים, בין אם זה דרך מגזינים של אדריכלות ועיצוב, מדורים בתקשורת הכתובה או האלקטרונית, אתרי אינטרנט וכן בדרכים אחרות, יכול לראות שכל הזמן ישנם חידושים ושינויים בתחום.

הדבר נובע הן מכניסה של מעצבים חדשים אשר מביאים איתם רוח רעננה לענף והן בגלל שהדרישות והצרכים של הלקוחות משתנים. לשתי סיבות אלו יש להוסיף סיבה חשובה נוספת, הסביבה משתנה, ואנחנו שמים דגש לדברים שבעבר לא התייחסנו אליהם. אם ניקח את שלושת הסיבות שציינו, אנחנו יכולים לראות כיצד עם השנים כל הרעיון של עיצוב פנים מודרני.

מדובר בתהליך ארוך טווח שכל הזמן נמצא במגמת שינוי והתחדשות, מה שהיה פופולארי ורלוונטי לפני שנים לא רבות, היום כבר נחשב מיושן, וכך גם סביר להניח שמה שהיום נחשב רלוונטי, בעוד מספר שנים ייחשב לישן וארכאי. אך אין ספק שכל הרעיון של עיצוב פנים בסגנון מודרני משתנה בקצב מהיר, בין היתר בגלל כניסה של משתנים וחומרים שונים לחיינו.

אנחנו נציג בחלק הבא של המאמר מספר משתנים שיכולים להשפיע ואכן יש להם משמעות גדולה בתחום של עיצוב פנים ובמקרים רבים הם הבסיס לרעיונות עכשוויים בתחום של עיצוב פנים מודרני.

עיצוב סלון עיצוב מודרני עיצוב דירה

המאפיינים שמשפיעים על עיצוב פנים בימנו

שיקולים סביבתיים – אם היינו צריכים להציג את השינוי המהותי, הגדול ביותר של העשור האחרון בתחום עיצוב פנים הרי שהוא ללא ספק, כל מה שנקשר לשיקולים סביבתיים ובמילים אחרות, עיצוב ירוק וידידותי לסביבה.

אנחנו יכולים לראות את השינוי כבר בכל מה שקשור לבנייה ירוקה שהופכת אט אט לסטנדרט מוביל בתחום הבנייה, וכיום גם התחום של עיצוב פנים מתייחס לכך כגורם עיקרי. זה נכון בהקשר של שימוש בחומרים ממוחזרים, שימוש באלמנטים טבעיים, ניסיון לצמצם באופן ניכר את צריכת החשמל על ידי שימוש באנרגיה טבעית ועוד שורה של אלמנטים שמאפשרים לנו לצמצם את התלות שהיתה לנו בחומרים ובגורמים שפוגעים בסביבה וגורמים לנו להוצאות יקרות.

שיקולים של גודל – אומנם, מאז ומתמיד היתה חשיבות לגודל של המבנה כולל וחללי החדרים אותם ביקשנו לעצב בפרט, אך כיום אנחנו רואים נטייה הולכת וגוברת לשימוש במינימליזם, מתוך מחשבה שאנחנו צריכים לדעת לנצל את גודל החדר בצורה חכמה. דוגמא טובה לכך אפשר לראות בחדרי שינה, עם הוצאת הארונות לחדרי נפרדים, שימוש במיטות מינימליסטיות ועוד.

שיקולים של צבע – עיצוב פנים מודרני גורס שלא חייבים להשתמש רק בצבע לבן לקירות ולא חייבים להשתמש בצבעים קלאסיים למטבח או לכל חדר אחר. יש לנו מגוון צבעים שעומדים לרשותנו ואנחנו יכולים להשתמש בכולם.

שיקולים של חומרים – גם כאן אנחנו יכולים למצוא יציאה מתוך גישות ישנות, ושימוש ניכר בשילוב של חומרים שונים, שימוש בחומרים שבעבר היינו נמנעים מהם וכיום אנחנו משתמשים בהם יותר ויותר, כולל ברזל, זכוכית, עץ וחומרים אחרים

דילוג לתוכן