עיצוב פנים לעסקים – כיצד עושים את זה נכון

כשלקוח או ספק נכנס לבית עסק מסוים, לא משנה כמה דברים טובים הוא שמע עליו, הרושם הראשוני שלו יתקבל הרבה פעמים כשהוא יסתכל על העיצוב של המקום בו ממוקם העסק. הוא יבחן את העיצוב של הבניין, לובי, משרד, הוא ישים לב לכל פרט קטן, מסיבה מאוד פשוטה, לפעמים הדרך בה המשרדים מעוצבים, מלמדת לא מעט על העסקים עצמם ועל איך שהם תופסים את עצמם ודרך ההתנהלות שלהם מול הלקוחות.

עיצוב פנים לעסקים הוא תחום מאוד נרחב שכולל אסכולות שונות. ישנם מעצבי ומעצבות פנים שמתמחים בכך. יש כאלה שמתמחים באופן ספציפי בכל מה שקשור לעיצוב משרדים, יש כאלה שמתמחים בעיצוב חללים מסחריים או אולמות כנסים. לא במקרה אנחנו יכולים לראות מקומות שכאלה מעוצבים בצורות שונות, הרי כל בעל עסק מבקש לאפיין ולייחד את עצמו, באמצעות עיצוב פנים מותאם, עיצוב שמתבצע על ידי מעצב מקצועי בהתאם לצרכים שלו, לתנאי ומגבלות המקום.

אנחנו נבחן כעת, כיצד יש להתייחס לעיצוב פנים לעסקים מהיבטים שונים, נקודות שצריך לשים לב אליהם, הן בהקשר לעבודה שוטפת של העובדים במקום והן בהקשר לאופן בו הלקוחות או הספקים, אמורים לראות את המקום. מן הסתם, מעצב או מעצבת פנים שמתמחים בעיצוב פנים לעסקים אמורים לדעת כיצד לעבוד מול שני המסלולים הנ”ל, באופן כזה שגם ישתלבו היטב וגם יספקו את כל הצרכים והדרישות של בעל המקום.

רחלי יעיש - עיצוב משרד מכירות

עיצוב פנים לעסקים – נקודות למחשבה

דבר ראשון שצריך לבחון כאשר ניגשים לעצב את העסק הוא, כיצד המקום בנוי, מה הוא מכיל, כמה שטח הוא כולל. כל זה ביחס כמובן לשאלה, כמה עובדים הוא אמור להכיל, מה המטרה של העסק, האם הוא מקום אליו אמורים להגיע לקוחות או שמא זה מקום שאיש מבחוץ לא אמור להגיע אליו.

כל זה יכול להשפיע על השימוש בחללים השונים, החלוקה בין חלקים שונים במקום, המיקום של העובדים מול המיקום של הלקוחות ועוד.

דבר שני שצריך לבחון הוא מה האפשרויות שעומדות בפנינו, הן מצד בעלי המקום והן מצד המעצבים, עד כמה אפשר לשחק עם השטח, עד כמה ניתן לפצל, לחלק או לאחד מקומות. כמובן שהכל תלוי בציוד, באנשים, ובאלמנטים אחרים שהם חשובים לא פחות לעבודה השוטפת, היומיומית.

דבר שלישי, כשמסתכלים על העסק, צריך לשאול כמובן למה הוא משמש, מה נדרש עבורו, והאם צריכים להיות חיבורים למקומות חיצוניים. למשל, האם יש צורך בכניסות רחבות, האם יש צורך במערכות מיזוג מיוחדות, האם המקום אמור להכיל אולם כנסים, האם זה חלל מסחרי למכירות משרד מכירות או חלל למשרד בלבד. דברים שאנחנו לפעמים לא מתייחסים אליהם אך הם מאוד חשובים בתהליך העיצוב.

דבר רביעי, מה בעל העסק רוצה להעביר דרך העיצוב, איזה מסר הוא רוצה להעביר ללקוחות, לעובדים, לספקים. על פי המסר יקבע העיצוב.

דילוג לתוכן