מה זה בעצם "הום סטיילינג"?

הום סטיילינג הוא ענף בעיצוב הפנים המיועד לעיצוב פנים חלל הבית באמצעות הוספת אלמנטים דקורטיביים.

המטרה היא יצירת אווירה בחדרים ובחלל הפנים של הבית, באמצעות בחירת אביזרי העיצוב ובעזרת התאמתם לסגנון העיצוב המבוקש.

הום סטיילינג מיועד לעיצוב בתים פרטיים, דירות יוקרה, משרדים ובתי עסק, ומתבקש כאשר יש צורך בריענון ובשינוי חלל הפנים או כמגע משלים לאחר בנייה או שיפוצים.

הום סטיילינג לבתי מגורים (עיצוב פנים: רחלי יעיש)
הום סטיילינג לבתי מגורים (עיצוב פנים: רחלי יעיש)

אמנם זהו תחום הכולל שימוש באביזרי עיצוב כגון אקססוריז, קישוטים וטקסטיל ליצירת אווירה, אך לצורך הפקת עיצוב הום סטיילינג איכותי יש צורך ביותר מפיזור אלמנטים אטרקטיביים בחלל הבית.

מה כדאי לדעת על הום סטיילינג וכיצד זה עובד באמת?

תכנון מראש של תקציב העיצוב

הום סטיילינג הוא תחום המתאים לעיצוב פנים של חללים גדולים וקטנים. אפשרויות העיצוב הן רבות, אבל במקרים רבים ההוצאות על כלל רכישות פריטי העיצוב יכולות להסתכם בסכומים גבוהים. לכן, מומלץ לתכנן מראש תקציב הכולל את כל ההוצאות הנדרשות לפרויקט, בהתאם לתוצאה הסופית המצופה. כאשר מעוניינים לחסוך בהוצאות, ניתן לתכנן את התקציב תוך בחירת חלופות עיצוב בעלויות נמוכות יותר.

פונקציונליות חלל הפנים

לכל חדר פונקציה משלו – חדר לעבודה, חדר לשינה או חדר לישיבות במשרד, למשל. הפונקציונליות של החדר משפיעה אף היא על אופן עיצוב החלל. עם זאת, בהום סטיילינג אפשר 'לעגל פינות'. לדוגמה, עיצוב בתים שונה מעיצוב עסקים או משרדים, אך אפשר להשתמש באלמנטים של המבנה תוך התאמתם מחדש, כגון אלמנטים מתחום ההיי-טק שמשמשים לעיצוב חלל דירה. על מנת שלא ייווצר אוסף אקראי של חפצים, מומלץ לבחור אלמנטים בעלי משמעות או שיש מטרה פונקציונלית למיקומם בחלל החדר.

שימוש בחומרי גלם

חומרי הגלם המשמשים לעיצוב פנים הם רבים ומגוונים, החל מחומרים טבעיים ומסורתיים כגון עץ מלא, מתכת, זכוכית וטקסטיל, ועד לחומרי גלם מודרניים כמו פלסטיק, אלומיניום ונירוסטה. על ידי הכרת המרכיבים והמרקמים של החומרים אפשר לבחור באלמנט העיצוב המתאים ביותר, להתאימו למיקום הנכון בחדר ולשלב אותו עם חומרי גלם אחרים.

משפחת הצבעים

לצבעים השפעה עצומה על עיצוב חלל הפנים, אם בחדרים המעוצבים בשלל גוונים או במקומות בהם נעשה שימוש בגווני שחור ולבן בלבד. חשוב להכיר את הצבעים ואת גווניהם, את תפקידם, את משמעותם ואת אופן ההשתלבות שלהם בחלל.

סגנונות עיצוב פנים

ישנם סגנונות עיצוב פנים מוכרים כגון רטרו, היי-טק או סגנון אתני, וכיום גם עיצוב אקלקטי הכולל עירוב סגנונות שונים. אין הכרח להתבסס על סגנון עיצוב מסוים אך חשוב להכיר את הסגנונות השונים כדי לשלב את האלמנטים השונים בהתאם לצורך.

אקססוריז לעיצוב הבית

הוספת פריטי עיצוב דקורטיביים המשתלבים בסגנון העיצוב של הבית היא השלב האחרון בפרויקטים של עיצוב פנים. קיים מגוון עצום של פריטים מעוצבים אך יש חשיבות לבחירת הפריטים המתאימים, למיקומם בחלל החדר ולהתאמתם לפריטים האחרים. על פי רוב, מעצבת פנים או הסטייליסטית היא זו שבוחרת את האקססוריז המתאימים, בהתאם למסגרת התקציב ולטעמם האישי של לקוחותיה. אלה יכולים להיות פריטים אתניים, יצירות מיוחדות בעבודת יד, אקססוריז אטרקטיביים שנבחרו בשל צורתם או בשל צבעיהם, פריטים שימושיים כגון פמוטים או קערות, פריטי נוחות כגון כריות מעוצבות, או אביזרים שנבחרים למטרות עיצוב פנים ותו-לא.

רחלי יעיש – עיצוב בתים שכיף לגור בהם

התקשרו עכשיו לתיאום פגישת ייעוץ 054-4222519

דילוג לתוכן